Sayfalar

4 Delhi

13.11.2010 Cumartesi
Delhi'de son gün

Bugün hava çok kapalı ve şiddetli bir yağmur yağacak gibi. Janpath bölgesinde dolaşmak istiyorum. Hiç rikşa kullanmadan tamamen yürüyerek gezmek istiyorum. Connaugt Place meydanına geldiğimde yağmur başladı sonra da sağanak yağışa döndü. Herkes gibi bende bir duvar dibine sığındım. Biraz hafifler gibi olduğunda çıkıp, arttığında bekleyerek biraz dolaştım. Connaught Place, iç içe daireler şeklinde sıralanmış caddelerinde alışveriş, iş ve ticaret merkezlerinin yer aldığı modern Delhi'de bir merkez konumunda.

Yağışlı havadan dolayı daha fazla dolaşmak istemedim ve sıklıkla yaptığım gibi Sahavan Bhavan'da bir yemek yedikten sonra otele geri döndüm.

Connaught Place

14.11.2010    Pazar
Haridwar ve Rishikesh'e yolculuk

06.50 treniyle Haridwar'a gideceğim için bir parça heyecanla birlikte tedirginlik yaşıyorum. Hiç hesapta olmayan bir sorunla karşı karşıya kalmak düşüncesi rahatsız ediyor. Bu nedenle doğru dürüst uyuyamadan 03.30'da kalktım ve hazırlığımı yaptım. O saatte otelde kahvaltı  olmadığı için yanımda getirmiş olduğum peynir, bal ekmek ve çayla kahvaltımı yaptım ve 5.30'da otelden ayrıldım. Beş dakikada tren istasyonuna vardığımda sanki bütün Delhi orada toplanmış gibiydi. Zorlukla kapılara yanaşmıştım ki yine bir dolandırıcı sokuldu yanıma. Elimdeki elektronik bilet geçersizmiş, üst kattaki turist bürosundan değiştirmeliymişim. Saf saf inanıp yukarı çıktığımda büro o erken saatte haliyle kapalıydı ama dolandırıcının bir adamı da orada ağa düşenleri bekliyordu. Adamın arkamdan seslenmesine aldırış etmeden merdivenlerden inip peronların bulunduğu bölüme geçtim. Trenim 15. peronda. Her peronda ayrı ayrı yerlere giden ve gelen trenler, insanlar. Sonunda peronumu buldum ve trene bindim. Tam zamanında hareket ettik. Yerim cam kenarı. İnanılmaz kötü görüntülere şahit oluyorum. 50-60 km boyunca demiryolu kenarında çöplüklerin, çamurların, bataklıkların  üstünde yaşayan insanlar. Bu görüntülerin gerçek olabileceğine inanmakta güçlük çekiyorum. Tren de yerim AC Chair Car klasında. Sürekli ikram servisleri var. Çay, kahvaltı, yemek, tekrar çay. Bu arada internetten http://www.indiarailinfo.com/ adresinden geçeceğimiz durakları not ettiğim için bir yandan da onları takip ediyorum. Sonunda 11.25' de Haridwar'a ulaştık.
İstasyondan çıktığımda taksiciler Rishikesh için 750 rupi istediler ama ben yerel bir otobüsle gitmek istediğimden hemen karşıda olduğunu öğrendiğim otobüs istasyonuna gittim. Demir yığını bir çok otobüs ve hepsinde Hintçe yazılar olduğu için anlamak olanaksız. Yerlerde oturarak yatarak araç bekleyen insanlar. Yan duvarın çevresi de açık hava tuvaleti olarak kullanılıyormuş. Yer yer göller oluşmuş. Teyzenin biri oraya bile gitmeyip hemen karşımda oturdu ve işedi. Birkaç kişiye otobüsü sordum ve sonunda buldum. Yol bir saat sürdü ve 22 rupi. Yoğun trafik, korna sesleri var ama Himalayaların etekleri sayılır burası. Yeşillikler arasında gidiyoruz. Sonunda Rishikesh terminaline geldik. Buradan merkez bölgeye 6 km.lik yolu bir rikşayla 60 rupiye geldim ve Ram Jhula köprüsünde indim.