Sayfalar

8 Aralık 2010 Çarşamba

20 Mumbai

04.12.2010

The Salvation Army Red Shield House'daki ilk koğuş gecem oldukça rahat geçti. Hiç sorun yaşamadım. Koğuşta kalanlarda benim gibi sırt çantalı gezginler. Kahvaltıdan sonra, ünlü Chatrapathi Shivaji Terminus ya da diğer bir adıyla Victoria Terminus tren istasyonuna gideceğim. Bu tarihi yapı, gotik mimarinin önemli eserlerinden biri olarak kabul ediliyor. Mumbai'de de araç kullanmadan yaya olarak gezmek istiyorum. Yürüyerek bu devasa kentte çok fazla yer görmek mümkün olmayacak tabi ki.
Çok bunaltıcı bir sıcak var. Kent haritasındaki caddeleri izleyerek 45 dakikada tren istasyonuna ulaştım. Seyahatim süresince Hindistan isimli bir rehber kitabı kullanıyorum.  Mumbai'nin simgelerinden biri haline gelmiş olan yapıyı yakından görmek çok heyecan verici oldu. İki gün sonra da bu terminalden trenle Goa'ya yolculuk yapacağım. Bu nedenle içini de merak ediyorum. Tam 18 ayrı peronu var. Mumbai'de ve özellikle turistik bir bölge olan Colaba'da her turist, satıcıların ve dilencilerin ablukasındaydı adeta. Tren istasyonunda da durum aynı. Sih olduğu kafasındaki sarıktan belli olan biri Mumbai turu satmak için yapıştı. Ben yürüyeceğim diyorum, o ise ısrara devam ediyor. Yakamı zor kurtardım. Bir başkasına daha yakalanmamak için kendimi dışarı attım. Farklı caddeleri izleyerek tekrar Colaba'ya döndüm. Buradan Mumbai'nin gerdanlığı kabul edilen Marine Drive'a indim. Burası 3-4 km uzunluğunda bir kordon boyu. Çok geniş bulvarlarıyla tam bir gezinti yeri. Ancak yarısına kadar gidebildim ve geri döndüm. Yarın bu bölge ve devamında yer alan Chowpatty plajına ve oradan da lüks bir semt olan Malbar Hill ve bölgedeki çarşılara gitmeyi düşünüyorum. Bugünlük bu kadar yeter diyerek otelime döndüm.

Taj Mahal Otelinin önündeki cadde

Salvation Army Red Shield House

Colaba'da Mukherje Chowk Meydanı

Colaba ile Victoria Terminus arasından görüntüler

Victoria Terminus

Oval Maidan

Marine Drive'a giderken

Marine Drive'dan görüntüler

1. Günaydın Hoca,sabah işyerime geldiğimde ilk işim günceni okumak oldu.Ctesi günü facebookta bloğunu paylaştım daha fazla insanlar seni takip edebilsin diye.Seni çok akıcı çok güzel anlatımından dolayı kutluyorum,umarım bunları bir kitap haline dönüştürürsün.Gönlümüz seninle,sayende bizlerde bu geziyi yapmış kadar oluyoruz.Herşeyin istediğin gibi gitmesini temenni ederim.