Sayfalar

1 Aralık 2010 Çarşamba

27 Goa Dabolim, BAE Sharjah Havaalanları

12-13/12/2010

Palolem ile Margao arasında saat başı karşılıklı otobüsler çalışıyor. Otobüsler bizim minibüslerin benzeri. 1,5 saatlik bir yolculuğun ardından Margao'nun Kadamba otobüs terminaline geldik. Margao kent merkezinden Dabolim Havaalanı 25 km. Havaalanına tren, otobüs ya da taksiyle gidilebiliyor. Tren saati için beklemem gerekiyordu. Taksi ise pahalı olacağı için en iyisi otobüsle gitmekti. Tam kalkmak üzere olan bir tanesinden biletimi aldım. Yarım saatlik bir yolculukla havaalanına geldik. Uçağın kalkmasına ise daha 15 saat gibi çok uzun bir süre var. Zamanımı havaalanında geçiririm diye hesap etmiştim ama öyle olmadı. Dış Hatlar Terminaline gittim ancak uçak saatine çok uzun bir süre olduğu için geri çevirdiler. Oturup beklemek için geriye ana giriş bölümündeki  lokanta kalıyordu. Yemek yedikten sonra gece yarısına kadar burada oturup beklerim diye düşündüm ama kısa sürede ortamdan sıkıldım. Havaalanı plajlara oldukça yakın bir konumda. Çantalarla birlikte tekrar dışarı çıktım. Anında rikşacılar, taksiciler etrafımı sardı. Motorlu birisine en yakın plajda ucuz odalardan birine 8-10 saatliğine ihtiyacım olduğunu söyledim. En yakın plajın 7 km uzaklıkta olduğunu ve 70 rupiye götürebileceğini söyledi. Fiyat çok uygundu. Büyük çantayı motorun önüne aldı ve yola çıktık. Plajın girişindeki bir Guest House'da durduk. Sahibi önce 500 istedi ama 350'ye anlaştık. Motorcu arkadaşa da gece 22:00'de tekrar gelmesini söyledim. Plajı pek beğenmedim. Zaten buraya zamanı geçirmek için gelmiştim. Bira filan derken derken saatler geçti ve tam vaktinde gelen arkadaşla tekrar havaalanına döndüm. Adam 70 rupi beklerken, iyi niyetle çok yardımcı olduğu için 130 rupi verdim. Defalarca teşekkür etti.

Uçak 2 saatlik bir gecikmeyle 06.30'da kalktı. 3,5 saatlik bir uçuşun ardından saatlerimizi de 1,5 saat geriye alarak Birleşik Arap Emirliklerinin Sharjah havaalanına indik. 13 saate yakın bir süre de burada bekleyeceğiz. İstanbul uçağı 20:50'de. İsteyenler vize bürosuna başvurarak günlük vizeyle Dubai'ye girebiliyorlar. Ancak dış hatlar terminali her türlü rahatlık ve konfora sahip olduğu için zamanın nasıl geçtiğini pek anlamadım.  Buradaki harcamalar için bozdurduğum 30 dolar karşısında aldığım 110 dinar civarındaki parayı bitiremedim bile. Bir havaalanı için yeme içme fiyatları çok iyi kalitede olmasına rağmen oldukça ucuzdu.

Sonunda tam saatinde kalktık. Air arabia'yı ucuz olduğu için tercih etmiştim. Düşük sayılabilecek bilet fiyatlarına rağmen yeni uçakları, iyi yer ve uçak içi servis hizmetlerinden çok memnun kaldım. Beş saate yakın bir yolculuktan sonra bu kez saatlerimizi iki saat geri alarak gece yarısı Sabiha Gökçen'e indik.