Sayfalar

18 Aralık 2010 Cumartesi

10 Agra

21.11.2010

Agra Fort tren istasyonunda iner inmez hemen bir rikşacı yanaştı. Ama yaşlıca olan şahıs çok saygılı bir şekilde yaklaşınca dün Varanasi'de internetten belirlemiş olduğum otele doğru yola koyulduk. Seçtiğim otel Taj Mahal'in güney kapısına 50 metre mesafede yer alan orta düzeyde bir hostel. 15-20 dakikalık bir yolculuktan sonra otele ulaştık. Geceliği 500 rupiymiş ama pazarlıkla 2 gece için 750'ye anlaştık. Penceresiz bir oda. Dert etmiyorum ancak o bölgeyi daha sonra biraz gezip tanıyınca çok sayıda otelin bulunduğunu gördüm ve muhtemelen bunlar arasında daha ucuza daha uygun şartlarda olanları da vardı. Bu arada rikşacı bir şehir turu teklif edince pazarlıkta anlaştık. 300 rupiye 3 saatlik bir gezi olacak. Odama yerleşip biraz dinlendikten sonra çıktık. Sırasıyla Red Fort, Baby Taj, Mehtab Bagh'i gezdikten sonra ertesi günü için Jaipur'a otobüs bileti alacağım. Son olarak ta Sadar Bazaar ve otele dönüş. Agra Fort'a girmedim. Dışarıdan birkaç fotoğrafla yetindim. Rikşacı aynı zamanda bana rehberlikte yapıyor. Her gittiğimiz yeri uzun uzun anlatıyor. İngilizcem öyle pek iyi olmadığı için söylediklerinin çoğunu anlamıyorum. Ancak buralara gelmeden önce iyice bir araştırdığım için anlattıklarını az çok tahmin edebiliyorum.

Baby Taj giriş ücreti 110 Rs. Çok etkileyici bir tarihi eser. Mehtap Bagh çok geniş yeşillikli ve ağaçlıklı bir bölge. Arada Yamuna nehri var. Karşı kıyıda da Taj Mahal. Ancak güneş karşıdan geldiği için iyi görüntü alınamıyor. Taj Mahal'e yarın sabah 6 gibi gideceğim. Önerilen bu. Neyse Jaipur otobüs biletini de aldıktan sonra Sadar Bazaar'a gittik ve ben belki de hayatımın en büyük kazığını yedim. Rehber kitapta adını gördüğüm bir restorana girdim. Benden başka da kimse yok bu arada. Bana bir ilgi bir ilgi. Bir menüleri var. Sırayla porselen kaselerde geliyor gidiyor. Yemeğin lezzeti ve servis kalitesi müthiş ama hesabı görünce nefessiz kaldım. 10 yemek parası olan 1100 rupiyi bir defada teslim edip ardıma bakmadan çıktım. Adamlar peşimden halılara da bakmam için yırtındılar ama kendimi dışarıya dar attım. Rikşaya bindiğim gibi doğru otele. Birkaç gün süreyle çok ekonomik yaşamam gerekiyor.