Sayfalar

10 Aralık 2010 Cuma

18 Udaipur

02.12.2010
    
Bu akşam 21.35 treniyle Mumbai'ye gideceğim için Udaipur'da bir gece kalabildim. Oldukça kötü bir otel seçmişim. Duş için sıcak suyu kovayla verdiler. Ayrıca odada daha önce görmediğim türden üç tane iri böcekle karşılaştım.  Ucuz bir yer de değil aslında. Geceliğine 400 rupi ödedim. Jodhpur'da bu paraya iki gece kalmıştım.   
Bir rikşayla tren istasyonuna giderek çantayı bırakıp çıktım. Bölgede biraz dolaştıktan sonra yoğun sidik kokularından bunalıp bir rikşayla tekrar old city'e döndüm. Bugüne kadar gezdiğim yerlerde olduğu gibi burasıda çöp içinde ve bütün duvar diplerinin yanısıra açıktan akan dar kanalizasyon kanallarına da işiyor millet.

Pichola gölü uzunluğu 4 km yi bulan bir göl. Udaipur, gölün daralan bölümünün kenarlarına kurulmuş. Çok sayıda lüks oteli de barındırıyor. Bunlardan bir tanesi de eski bir Mihrace konağı ve gölün ortasında kurulu olan Lake Palace Oteli. Böyle çok sayıda lüks otel daha var şehirde ama gelin görün ki Lake Palace'in dışında gördüğüm diğer eski konak olan Haveli otellerin çevreleri de aynı ölçüde çöp ve kirlilikten payını almış durumda. Günüm hızla geçiyor. Daha çok yayan gezmeyi tercih ettiğim için vaktin nasıl geçtiğini pek anlamadım. Gün bitmeden bir internet kafede düzenlediğim fotoğraflarla yazıyı günceme koyduktan sonra Mumbai yolculuğuna çıkmak istiyorum. Bilette yazan saatlere bakılacak olursa 17 saat sürecek tren yolculuğu ile yarın 14.30 sularında Hindistan'ın en büyük ve en gelişmiş şehri olan Mumbai' nin Bandra Terminus istasyonunda olacağım. Oradan da üç gece kalmayı planladığım Colaba bölgesine geçeceğim.

Chandpole Bridge'den Pichola Gölü ve ortasında yer alan ünlü Lake Palace Oteli 

  Chandpole Bridge'den bir görüntü

  Ghatlarda çamaşır yıkayan kadınlar

 Lake Palace Oteli



Bir Hindu tapınağı olan Jagdish Temple



 Lake Palace'a ulaşım teknelerle sağlanıyor






 Şehir orkestrası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder