Sayfalar

9 Varanasi

20.11.2010  Cumartesi

Varanasi'de son gün

Bu akşam trenle Agra'ya gidiyorum. Sabah çantamı hazırladıktan sonra öğlene kadar öylesine vakit geçirdim. Yemekten sonra da otelden ayrıldım. Daracık sokaklarından yürüyerek rikşa durağına geldim. Varanasi'yi bir rikşayla iki saat kadar bir süre gezmek istiyorum. Karşıma çıkan ilk rikşacı, şehir turu için 450 rupi istedi. Pazarlıkla 300 yaptık ama sonradan bunun yarısının bile fazla olabileceğini düşündüm. Hareket ettik sözde ama sadece bir metre gidebildik ve trafik tamamen tıkandı. 100 metrelik yolu yarım saatte ancak geçmiştik ki yol açıldı. İlkin Benares Üniversitesine gidiyoruz. Benares aynı zamanda Varanasi'nin eski ismi. Üniversite ise dünyanın en eskilerinden biri. Çok büyük bir ağaçlık ve yeşillik alan içerisinde yer alıyor. Binaları ağaçlarla örtülmüş durumda. Ancak merkez bölgenin biraz dışına çıkıldığında bildik görüntüler burada da aynen var. Çöp, pislik, yıkıntılar. Oradan geri dönerek yine üniversite içinde yer alan önemli Hindu tapınaklarından biri olan Shree Wishwanath Temple'i gezdim. Bu arada zaman hızla akıp geçti. Rikşacıya geziyi sonlandırıp tren istasyonuna gitmek istediğimi söyledim. Çok doğru bir karar vermişim. Karmakarışık trafikte, delik deşik yollarda hoplaya zıplaya ancak bir saatte istasyona gelebildik ve trenime ancak yetişebildim. Varanasi Junction, büyük bir tren istasyonu. Sekiz peronu var ve hepsi de iğne atılsa kesinlikle yere düşmeyecek şekilde dopdolu. Bir kargaşa, gürültü, patırtı derken ben trenime yerleştim. Tam zamanında kalktık. Yerim bu defa üç katlı yataklı vagon olan Sleeper Class'tan ve üst yatak. Biraz daha rahat bir yolculuk olacağını umuyorum. Ama tren bir saat içerisinde iki istasyondan öyle bir doldu ki gözlerime inanamadım. Yerlerde oturanlar, yatanlar. Ana baba günü gibi oldu. Alttaki yatakların kenarları ve tuvalet boşlukları da tamamen doldu. Bazı trenlerde sonsuz sayıda bilet satışı oluyomuş demek ki. Neyse ki en üstte olduğum için ben yerimde rahatım. Tren iki saatlik bir gecikmeyle sabah 7.30'da Agra Fort istasyonuna yanaştı ve hemen kendimi dışarı attım.