Sayfalar

21 Aralık 2010 Salı

7 Haridwar-Varanasi

17-18.11.2010

Bu akşam 20.35 treniyle Haridwar'dan Varanasi'ye gidiyorum. Sabah daha önceki günlerde olduğu gibi kahvaltımı odamda yaptıktan sonra çantamı hazırladım ve çıktım. Rishikesh kasabası ve otobüs terminali benim kaldığım Ram Jhula bölgesine 6 km mesafede olduğundan bir araçla gitmem gerekiyor. Bu hat üzerinde dolmuş rikşalar da çalışıyor ama ben iki çantayla birlikte rahat edemem düşüncesiyle tek binmeyi tercih ediyorum. Riksa durağı köprüyü geçtikten sonra 200 metre kadar ileride bir yerde. 60 rupi verdiğim rikşa ile terminale geldiğimde her yarım saatte bir Haridwar'a kalkan otobüs hareket etmek üzereydi. Hemen bindim. Otobüs doluydu, ayakta kalmıştım ama birisi kalktı ve yerini bana verdi.

Haridwar'a geldikten sonra ilk iş olarak 200 metre ilerideki tren istasyonuna giderek sırt çantamı emanete bıraktım. Diz üstü bilgisayarımı ise yanımda taşıyorum.
Haridwar-Varanasi ve Varanasi-Agra tren biletlerimi Sleeper Clas olarak New Delhi Railway Station'dan almıştım. Agra treninde yerim belli olmasına karşılık, Varanasi treninde yerim Wait List denilen bekleme listesindendi. Rezerve edildiği halde alınmayan yerler trenin hareketinden iki üç saat önce işte bu listede bekleyen yolculara bilgisayar vasıtasıyla dağıtılıyor. Henüz öğle saatleri ve akşama daha çok var. İstasyondan çıkıp Haridwar'ın meşhur Harki Pauri Ghatına doğru yürümeye başlıyorum.
Egzos gazları ve başka türlü türlü kokular insanın genzini yakıyor. Bu kokular Delhi'de de vardı ama burada çok rahatsız edici boyutlarda. İnsanların bir kısmı maskeyle dolaşıyor. Yol beni Haridwar çarşısının içine sürükledi. Labirent gibi ve daracık sokaklardan oluşan iğne atsan yere düşmez başı sonu belli olmayan bir yerin içine düştüm. Bir süre sonra içim daraldı. Ganj'ın kıyısına giden bir sokağa girdim ve birden Harki Pairi'ye çıktım. İnsanlar üst üste adeta. Burada birkaç tur attıktan sonra dönüşe geçtim. İstasyona yakın ve oldukça temiz görünen bir yerde peynirli pizza yedim.
Hindistan'a geleli bir hafta oldu. Her yerde vejeteryan yemekler. Ete hasret kaldık. Gerçi bulsam da temizliğinden çok emin olmadıktan sonra yiyemem herhalde ya o da ayrı mesele. Aklım trendeki yerimde. Yer çıkmasa da gideceğim ama o kadar yolu yatarak gitmek isterim tabiki. Lokantadan çıktım ve dosdoğru istasyona gittim.
Saat 14.30. Hemen rezervasyon numaramı makineye girdim. Sonuç henüz belli değil. Daha vakit erken biraz daha beklemek gerekiyor tabi. Beklerken binlerce yolcu geldi, binlercesi de gitti. Maymunlar ortalıkta geziniyor ve devamlı yiyecek hırsızlığı yapıyorlar. Elde muz görmesinler mutlaka alıp kaçıyorlar. Çok şirinler tabi. Bu arada ortamda domuzlarda var ama onlar daha ağırbaşlı takılıyorlar.

Saat 17.00 olunca tekrar makinenin başına gittim. Numarayı tuşlayınca bingo. Yerim var. Müthiş rahatladım tabii.
Saati yaklaşınca çantamı 10 rupi ödeyerek emanetten aldım ve peronuma geçip beklemeye başladım. 3 no lu peron. Tren Dehradun'dan gelecek. Tam saatinde yanaştı. Kalkışa yarım saat var. Acele etmiyorum. S1 nolu vagonu arıyorum. Trenin bir ucundan diğer ucuna gittim yok. Telaşlandım haliyle. Bir görevliye sordum. 2 nolu peronda duran treni gösterdi. Gittim yerimi buldum ama peron numaraları tutmuyor. Başka bir görevliye de doğrulattıktan sonra yerime geçtim oturdum. Ancak bu bende bir soru işareti oluşturdu. Eğer diğer trende de S1 vagonu olsaydı kendimi bir başka şehirde bulabilirdim.

Tren zamanında hareket etti. Polar örtümü çıkarıp yattım. 19-20 saat süreceği belirtilen yolculuk 23 saatte tamamlandı. Hiç bitmiyecekmiş gibi geldi. Trenlerde ücreti karşılığında yemek servisinden bahsediliyordu ama bunda böyle bir hizmet yoktu. İstasyonlarda satılanlar ise yenebilecek türden şeyler değildi benim için. Böylece bisküvi ve suyla en uzun ama aynı zamanda da en ekonomik yolculuğumu yapmış oldum. Varanasi'ye inince hemen yanaşan bir rikşacıyla pazarlık ederek 60 rupiye Godaulia bölgesinde Meer Ghat'ta bulunan ve iyi otellerden biri olan Alka oteline doğru yola çıktım. Varanasi'de araçlar belli bir yere kadar gidebiliyor. Ondan sonra Ghatlara kadar olan bölgede yollar neredeyse 1 metreye kadar daralıyor. Rikşacıya beni yaya olarak otele kadar da götürmesini istemiştim. İyi ki de bunu düşünmüşüm yoksa imkanı yok bulamazmışım oteli. Ayrıca o karanlık, izbe ve daracık sokaklarda birtakım sürprizlerle de karşılaşabilirdim. Kalacağım odanın fiyatı 750 rupi. Benim ölçülerime göre pahalı ama bu fiyatı hak ettiğini gördüm. Zaten oldukça da yorgunum. İki gece kalacağım Varanasi için bu çok olmayacaktır herhalde.