Sayfalar

20 Aralık 2010 Pazartesi

8 Varanasi

19.11.2010  Cuma

Varanasi'de pek fazla zamanım yok sayılır. Yarın akşam trenle Agra'ya gideceğim. Erken bir saatte kalktım ve odamda basit bir kahvaltıdan sonra ghatları gezmek üzere dışarı attım kendimi. Kaldığım otel Ganj'in kenarında, Meer Ghat'ta yer alıyor. Buradan başlayıp sağ tarafa, güney yönüne döndüm. Hemen yanda ana ghat olan Dasaswemath ghat ve ardından 1,5-2 km kadar ghatlarla devam eden kıyıyı takip ederek gidip döndüm. Diğer yönde ise ölülerin yakıldığı Manikarnika ghata kadar devam ettim. Ölü yakılan ghatlarda fotoğraf çekmek yasak. Bu arada hava hem çok sıcak hemde oldukça nemli. Kısaca çok bunaltıcı bir hava var. Sebebini tam bilemiyorum ama Varanasi bende çok olumsuz bir etki yarattı. Çok karışık ve gizemli bir havası var. Ghatların arkasındaki sokaklar çok daracık. İki kişi yan yana geçmekte zorlanırken aynı yolda motorsikletler ve ineklerle de köşe kapmaca oynamak zorunda kalıyorsunuz. Bu daracık sokaklardan geçerek biraz daha geniş yollara ve çarşılara pazar yerlerine çıkılıyor. Diğer şehirlerdeki yapının aynısı. İnsanlardan, rikşalardan ve de ineklerden oluşan müthiş karışıklık. O kargaşaya ortamında hiç trafik kazası da görmedim. Dikkatimi çeken diğer bir husus ise, yalnızca çarşılardan oluşan bu yerlerde, doğru dürüst gıda maddesi satan market görememek oldu. Bir bakkal bile göremediğim çok yer oldu. Kendi yiyeceklerini nereden temin ederler anlayamadım. Yarın tren yolculuğunda gerekir diye peynir aradım. iki saat dolaştıktan sonra bir yerde tesadüfen buldum. O da bizim eritme peynirler gibi. Taneyle satılıyor filan. Daha fazla dışarıda kalmak istemedim. Otelime döndüm.

  Otelin önündeki ghattan Ganj'ın görünüşü



  Ghatlardan görüntüler



2 yorum:

  1. Bir iki resimde de seni görseydik daha güzel olurdu :)

    YanıtlaSil
  2. Tamam Esercik. Yarin Agra'da olacam. Tac Mahal'de
    cektiririm artik.

    YanıtlaSil