Sayfalar

17 Aralık 2010 Cuma

11 Taj Mahal

21.11.2010     
Taj Mahal

Uzun kuyruklara takılmamak için Taj Mahal'e sabah çok erken saatlerde gitmek gerekiyor. Alarmı 05,e kurmuştum ama buna gerek kalmadan kalktım. Hızlı bir bir kahvaltının ardından 06'ya doğru çıktım. Hava henüz daha karanlık. Hemen yakındaki güney kapısına yöneldim ama yolda aydınlatma yok ve çok tenha. Biraz ilerlediğimde birisi seslenerek buradaki kapının geç açıldığını, batı kapısına gitmem gerektiğini söyleyince döndüm. O kapıda yakın sayılır. 10 dakikalık bir mesafede. Dün o tarafa doğru bir keşif gezisi yapmıştım. Vardığımda bilet gişelerinde kuyruklar oluşmuştu. Saat 6.30 gibi gişeler açıldı. Yabancılar için giriş ücreti 750 rupi. İçeri girişte iyice bir arama yapılıyor. Bu anıta zarar verebilecek her türlü nesnenin içeri sokulması yasaklanmış. Motorlu araç trafiği dahi 100 metrelik bir koruyucu çember alanın içerisine sokulmuyor. Aynı anda doğu kapısından girenlerle birlikte o erken saatte büyük bir kalabalık oluştu.

Gün aydınlandı ancak oldukça puslu bir hava var. Neyse ki bir saat içerisinde güneşin etkisiyle sis biraz dağılınca görüntülerde netleşmeye başladı.  

Taj Mahal çok küçük yaşlarda aklıma yer etmişti. Ancak onu yakından görebilmek bir hayalden öteye gidemezdi benim için. Ama çok uzak bir takvimde de olsa bugün gerçekleşti işte. Hiç kuşkusuz dünyanın en önemli anıtlarından biri. Ancak hayal gerçeğe dönüşünce duyulan heyecan biraz azalıyor galiba. Üç saate yakın gezdikten sonra çıktım ve otelin yolunu tuttum. Yarın sabah otobüsle Jaipur'a gidiyorum.



'




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder