Sayfalar

6 Aralık 2010 Pazartesi

22 Mumbai

06.12.2010

sıcaktan yarım yamalak bir uykuyla sabahı ettik. Acele bir duştan sonra hemen kahvaltıya indim. 09'da oteli terk etmek gerekiyor. Dağcılığın kazandırdığı becerilerle seri bir şekilde toparlandım ve çıktım. Yürüyerek Victoria Terminus tren istasyonuna gittim. Çantayı emanete bırakıp çarşıları gezmeye çıktım. Ama o güzelim tren istasyonundan on adım ötede çok farklı bir dünya çıktı karşıma. Pislik, koku, sefillik diz boyu. İlkin çok ünlü olduğu rehber kitaplarda yazılı olan Crawford Market'e girmek istedim. Bu tarihi çarşıda motordan, domatese kadar herşeyin satıldığı yazılıyordu. Ama daha girişte kendisini market görevlisi diye tanıtan pis bir dolandırıcı çıktı karşıma. Rahat bırakmıyor. Yanımdan uzaklaşmasını söylediğimde bu kez diklenmeye başladı. İş kötüye gidecek gibi olmaya başlayınca lanet olsun deyip döndüm ve çıktım. Çarşıların içine daldım. Ama 25 gündür gezdiğim Hindistan'ın diğer çarşılarından pek farklılık yoktu. Gürültü patırtı itiş kakış. Daraldım. Burası da eksik kalsın deyip geriye döndüm.

Öğlen olmuştu. Colaba'da Mc Donalds'da birşeyler yiyip çıktım. İş merkezi olan Nariman Point'a gittim. Pek açmadı. Burada rasgele bir belediye otobüsüne bindim. O da Churchgate İstasyonuna kadar gidiyormuş. Bu istasyonun karşısında Northern Railway binası var. Tarihi bir yapı. Enfes bir mimari. Yeşillikler içinde. Ama yolun karşısındaki kaldırımda öyle pislik ve sefillik var ki görüntü almaya içim elvermedi. İnanılmaz Hindistan deyişi zıtlıkların iç içe oluşundan kaynaklanıyor olmalı. 
Bu gece yarısı Goa'ya yolculuğum başlıyor.   

  Karşıda Crawfort Market

 Victoria Terminus yakınındaki çarşılardan görüntüler


  




 Mumbai'nin Churchgate bölgesi

 Ünlü The Taj Mahal Otel

 İngilizlerin Hindistan'ı terk ettiği yerde yapılan simgesel kapı Gateway








Churchgate istasyonunun karşısında tarihi Northern Railway Binası

 Hergün onbinlerce yemek, sefertaslarıyla evlerden alınıp hiç aksamayan bir sistemle (dabbawala) yerlerine ulaştırılır 

  Mumbai'nin bazı bölgeleri çok yeşil

 Marine Drive'dan bir görüntü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder